Reklam Uygulamaları

Advertising word in tag cloud

Bir önceki yazımda  reklamın iyisinden ve kötüsünden bahsetmiştim. Bu yazıda yer alan bölümlerden Mesaj Stratejisi’nin içerisinde Reklam Uygulamaları kısmına yazı çok uzamasın diye girmemiştim. Şimdi reklam oluşturulurken ne gibi stratejiler izlenebilir onun üzerinde durmak istiyorum.

1) Hayattan Bir Kesit (Slice of life): Bizden birileri kendi aralarında ürün hakkında sohbet ederler. Deterjan firmalarının sık kullandığı bir metot.

2) Yaşam Stili (Lifestyle): Bir ürünün yaşam stiline nasıl uyduğunu anlatır. Red Bull’un üzerine tanımam…

3) Fantezi : Hayal dünyasında ürün anlatılır. Coca Cola’nın mutluluk fabrikası en iyi örneklerden.

4) Mod veya İmaj: Ürün hakkında bir imaj yaratmayı veya insanları bir moda sokmaya odaklanıyor. Renault bu sene buna odaklanmış durumda.

5) Müzikal: Reklamlarda ürün veya hizmet hakkın da şarkı söylenir. 118 80 desem?

6) Kişisel Sembol: Animasyon veya gerçek bir karakter üzerinde ilerleyen reklamlardır. En yoğun kullananlardan birisi Turkcell (Cellocanlar). Bu aralar Türk Telekom’da denemelerine başladı. Tekno Tekir’i ben çok beğenmedim ama tutup tutmayacağını zaman gösterecek.

7) Teknik Uzmanlık: Reklamlardan ürünlerin üretimi hakkında teknik uzmanlıktan bahsedilir. Torku bu aralar bu konuda çok başarılı.

8) Bilimsel Kanıt: Kozmetik ürünlerinin özellikle diş macunlarının vazgeçilmezi.

9) Tanıklar ve Ünlüler: Kanaat liderlerinin ve ünlülerin anlattıkları ürünlerdir. Bu tarz reklamlarda faydalı olması nedeniyle sanatçılar için sık sık güven endeksi araştırmaları yapılıyor. Mediacat’te örnek bir yazı bulabilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s