Markaya ve Konsepte Sadık Kalmak

Sitcom izlemeyi seviyorum. 20 dakika olmaları büyük avantaj. Çerez gibi tüketilebiliyor. Hayata kısa bir mola vermemi sağlıyor. Favorim The Big Bang Theory. Bunun dışında How I Met Your Mother, Two and a Half Men gibi dizileri de takip ediyorum.

Two and a Half Men’de iki kardeş Alan ve Charlie Harper ve Alan’ın oğlu olan Jake’in hikayesi anlatılıyor. 2 buçuk adam denmesinin sebebi de dizinin en başında Jake’in 10 yaşlarındayken diziye başlamasıydı. Ama zamanda dizide değişiklikler oldu. Charlie’yi canlandıran Charlie Sheen sıkıntılı bir şekilde diziden ayrıldı (karakteri öldürdüler). Ayrıca son sezonda Jake’de yok (Askerde). Charlie’nin yerine diziye bir başka yıldız Ashton Kutcher katıldı. Bir de Charlie’nin lezbiyen kızı Jenny Harper diziye katıldı. Sonuç olarak baya bir değişiklik oldu.

Eski Hali

two-and-a-half-men1

Yeni Hali

tah2

Dizinin ne kadar çok değiştiğini düşünürken bir anda konseptten kopmadıklarını fark ettim. Dizi yine 2 1/2 adamdı. 2 erkek ve 1 lezbiyen kuzen şekline dönüşmüştü. Buçuk adam için de bir kardeşin oğlu gitmiş yerine diğer kardeşin lezbiyen kızı gelmişti. İşin aslı bir yandan da hayret ettim. 11. sezona gelmiş, önemli oyuncuların yer aldığı oturmuş ve kendini ispat etmiş bir dizide yine de konseptten ve isimden kopmadılar. Bu aslında dizi için pazarlamanın ne kadar önemli olduğunun göstergesiydi.

Ardından şirketlerle kıyasladım. Bizde her iyi fikir için bütün konumlandırmadan, marka isminden ve konseptten anında uzaklaşılabilir. Kısa vadeli karlar için uzun vadeli sürdürülebilir büyümeden vazgeçilebiliyor. Marka ismi ile uyumsuz ürünler çıkartılıp, ucuza alınan mecralara göre ağır ve karizmatik reklamlarla genç ve dinamik tasarımlar aynı dönemde kullanılıp iletişimde kullanılabilir.

Bu nedenle gerçekten pazarlamayı anlayıp şirketin stratejik departmanı haline getirebilmiş şirketlerin başarılı olabileceğini görüyoruz. Kurumsallaşma için pazarlamayı pos basan departman olmaktan çıkartıp şirketin uzun vadeli planlarını hazırlayan ünite haline getirmek çok önemli.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s